Köpvillkor

Vi vill att det ska kännas trevligt och framförallt tryggt att handla hos oss.

Nedan finner du de köpvillkor som gäller hos Alma House.

 

Beställningar

Minimibelopp på beställningar är 150 kr.

Alla priser är inklusive moms. Du måste ha fyllt 18 år för att få handla hos oss.

Leveransvillkor

Beställningar levereras normalt inom 1-2 dagar (för måttbeställda och broderade produkter se nedan).

En exakt leveranstid lämnas i samband med beställningen via mail.

Leverans sker med Posten, som tar ca 1-2 dagar inom Sverige.

Försändelsen kommer till ditt närmaste utlämningsställe. Dessa leveransvillkor gäller endast inom Sverige.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden som tillkommer på alla beställningar inom Sverige uppgår till 79 kr.

Detta gäller för order inom Sverige.

 

Leverans i Norden och övriga Europa

Fraktkostnad inom Norden och övriga Europa är 250 kr. Betalning sker i förskott eller med kontokort.

Vid leveranser utanför EU, debiteras ingen svensk moms.

I priset ingår ej eventuell införselmoms, skatter eller tullavgifter i destinationslandet.

Dessa betalas av mottagaren vid leverans.


Tygprover

Vi skickar tygprover på siden och sammetstyger.

Så här gör du : Beskriv via mail till oss vilka prover du önskar samt din adress.

Sätt in 20 kr/per prov på bankgironummer 5571-5965 (max 10 prov per gång) och ange ditt namn som referens.

 

Betalningsalternativ

Betalningssättet väljs i kassan efter att du har gjort ditt köp.


Betalning för Sy och monogram service

För måttbeställda gardiner och broderade produkter gäller förskottsbetalning till vårt bankgiro 5571-5965  eller företrädesvis till vårt konto på Handelsbanken 6570 594 873 142 då ser vi din betalning snabbare och kan leverera tidigare. Skriv namn som meddelande i din betalning. 

OBS! Vi kan inte erbjuda ånger eller bytesrätt för måttbeställda eller broderade produkter.

Klarna Checkout

Alma House använder Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice


Outlösta paket

För paket som inte blir utlösta debiteras en avgift på 250:- för de kostnader som det orsakat oss. Det gäller expediering, packning, emballage frakt, ev. postförskottsavgift, och returfrakt.

För broderade produkter och tyger som har klippts till debiterar vi 1000 kr.
Om inte beloppet betalas inom 10 dagar skickar vi vidare kravet till Handelsbankens inkasso service. Försändelsen ligger hos posten eller postombudet i 14 dagar.

 

Kvalitetskontroll

För att vara säkra på att vår kvalitet håller den nivå som våra kunder och vi kräver, gör vi en noggrann kvalitetskontroll vid varje leverans.

På det sättet minimerar vi risken att någon defekt vara levereras till dig.


Ånger- och bytesrätt
 gäller i 14 dagar från den dag då du har fått din leverans.

Detta gäller inte för måttbeställda eller broderade produkter inte heller för tyger som bearbetats på något sätt.

Innan du returnerar ditt paket kontakta oss via mail info@almahouse.se eller ring oss gärna 0761 28 50 59  för mer information.

Returen bekostas av kunden och varorna ska skickas tillbaka oanvända.

Återbetalning sker till ditt konto eller med utbetalningsavi när vi mottagit och kontrollerat returvaran.


Reklamation

Om vi levererar fel vara, om varan är skadad eller har fabrikationsfel ersätter vi med ny vara eller återbetalar motsvarande varans värde samt ersätter kostnad för returfrakt.

Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.
Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats:  http://ec.europa.eu/odr.